Firma Merkanta rozpoczęła działalność w 1993 roku. Na początku działalności zajmowała się kompleksową sprzedażą hurtową i detaliczną materiałów budowlanych i wykończeniowych, obsługą inwestycji budowlanych, a w kolejnych latach rozszerzyła asortyment sprzedaży o : odzież ochronną i bhp oraz odzież i środki ochrony jednorazowej. Obecnie kompleksowo zaopatruje ponad  200 hurtowni materiałów budowlanych  oraz firm budowlanych w materiały takie jak: gazobeton biały i szary, cegła ceramiczna, cegła silikatowa, cegła klinkierowa, pokrycia dachowe, wapno hydratyzowane, cement, papy, siatka elewacyjna, wełny mineralne, styropian, karton – gips. Dzięki dofinansowaniu uzyskanemu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego firma rozpoczęła projekt pt. „Zakup usługi B+R przez firmę Merkanta”. Celem projektu jest zdobycie nowej wiedzy w zakresie metod produkcji gotowych polistyrenowych domów. Domy wykonane w takiej technologii są bardzo lekkie, energooszczędne, odporne na działanie sił natury (tajfuny, trzęsienia ziemi) oraz są łatwe w montażu i transporcie. W związku z przepisami prawa budowlanego w Polsce i wielu krajach na świecie ich przewagą jest również to, że nie są na stałe związane z gruntem. Należy podkreślić, że technologia budowy domów ze styropianu zaczyna się bardzo dynamicznie rozwijać w Japonii, gdzie powstało pierwsze osiedle takich budynków. W Aso Farm Land Resort Village w Kyushu można zobaczyć 480 styropianowych obiektów o różnym przeznaczeniu. Są tam budynki mieszkalne, sklepy, punkty usługowe i rekreacyjne. W Polsce ta technologia również ma duże możliwości ekspansji, co pokazuje rozwój rynku budynków mieszkalnych budowanych np. z kontenerów. Celem projektu jest wzrost konkurencyjności firmy Merkanta oraz wypromowanie produktu własnej marki.

 

Firma Merkanta dzięki dofinansowaniu uzyskanemu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego firma rozpoczęła realizację projektu nr RPMA.01.02.00-14-B099/18, pt. „Zakup usługi B+R przez firmę Merkanta”. Założeniem projektu jest opracowanie dokumentacji wraz z prototypem oraz testy przedprodukcyjne na wybranych obiektach inteligentnych systemów fotowoltaicznych. Celem projektu jest wzrost konkurencyjności firmy Merkanta oraz wypromowanie produktu własnej marki.

Dofinansowanie projektu z UE: 199 950,00 zł